Všeobecné obchodné podmienky
pre predaj produktov/služieb predávajúceho
I. Úvodné ustanovenie a vysvetlenie účelu všeobecných obchodných podmienok
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej tiež uvádzané len skratkou „VOP") platia pre nákup produktov a služieb predávajúceho (ďalej tiež i len ako „digitálny obsah" alebo „ebook") cez webové rozhranie www.bozskakatka.sk
- Nákup produktov a služieb prebieha na základe Kúpnej smlouvy uzavretej medzi Predávajúcim a Kupujúcim. Proces uzatvárania Kúpnej smlouvy je podrobne popísaný v čl. III. VOP. Tieto VOP sú dokumentom, ktorý je neoddeliteľnou súčasťou Kúpnej smlouvy a podrobne uvádza a vysvetľuje práva a povinnosti oboch strán kúpnej smlouvy, teda Kupujúceho i Predávajúceho. Dojednania, ktoré sú v Kúpnej zmluve odlišné od ustanovení VOP, majú prednosť (teda text Kúpnej smlouvy je nad textom VOP). VOP riešia i niektoré ďalšie otázky, ktoré s nákupom digitálneho obsahu alebo s užívaním internetových stránok www.bozskakatka.sk súvisia.
- VOP obsahujú informácie, ktoré potrebujete mať k dispozícii ešte predtým, než produkty a služby kúpite. Prosím, prečítajte si VOP starostlivo a v prípade, že k nim budete mať pripomienky či otázky, kontaktujte ma ešte pred objednaním produktov a služieb. Kontakty nájdete v čl. II. VOP. Tým, že kliknete na tlačidlo „Odoslať", mi totiž dávate signál, že jste VOP videli, čítali a súhlasíte s takým priebehom obchodu a spolupráce, aký tu popisujem.
- Vo VOP máte k dispozícii všetky podstatné informácie. Pre rýchlejšiu orientáciu je tu obsah:
II. Dôležité pojmy (definície)
- PREDÁVAJÚCI
Predávajúcim je: Mgr. Katarína Ryšánek
IČ: 05767300
DIČ: CZ684028292
S miestom podnikania: Čujkovova 1714/21, 700 30, Ostrava-Zábřeh, ČR
Zapísaný v živnostenskom registri
Kontaktný telefón: 774 349 722
Adresa pre doručovanie elektronickej pošty: podpora@bozskakatka.sk
- KUPUJÚCI
Kupujúci je ten, kto prostredníctvom webového rozhraní www.bozskakatka.sk uzavrie so mnou ako Predávajúcim Kúpnu smlouvu, a tým kúpi môj produkt alebo službu. Kupujúcim môže byť podnikateľ (podnikajúca fyzická osoba - SZČO alebo právnická osoba, napr. s.r.o. alebo akciová spoločnosť) a alebo spotrebiteľ.
- SPOTREBITEĽ
Spotrebiteľom sa podľa zákona rozumie fyzická osoba, ktorá nejedná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci samostatného výkonu povolania. Pokiaľ ste fyzická osoba a do objednávky uvediete IČO, budem mať za to, že Kúpnu smlouvu uzatvárate ako podnikateľ, a nie ako spotrebiteľ.
- SPOTREBITEĽSKÁ ZMLUVA
Je to Kúpna smlouva, v ktorej ako Kupujúci vystupuje spotrebiteľ. Podľa platných zákonov je spotrebiteľ viac chránený než Kupujúci, ktorý nie je spotrebiteľom. Súčasne má predávajúci i viac povinností voči spotrebiteľovi než voči inému Kupujúcemu a je povinný poskytnúť spotrebiteľovi informácie stanovené tak občianskym zákonníkom, ako zákonom na ochranu spotrebiteľa. Je-li Kupujúcim iná osoba než spotrebiteľ, neužijú sa tie ustanovenia VOP, ktoré slúžia výhradne pre ochranu spotrebiteľa.
- ZMLUVA UZAVRETÁ DIŠTANČNÝM SPÔSOBOM
Je to taká Kúpna smlouva, ktorá je uzavretá prostredníctvom PROSTRIEDKOV KOMUNIKÁCIE NA DIAĽKU, t.j. je uzavretá, aby sa Predávajúci a Kupujúci nemuseli osobne stretnúť, pretože ju uzatvárajú cez webové rozhranie alebo prostredníctvom mailovej komunikácie, telefonicky alebo s využitím obdobných komunikačných prostriedkov. Náklady spojené s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku (najmä náklady na internetové pripojenie a telefónne hovory) si hradíte sami a nelíšia sa od bežnej sadzby účtovanej vaším operátorom resp. poskytovateľom internetového pripojenia. Uskutočnením objednávky výslovne súhlasíte s použitím prostriedkov komunikácie na diaľku.
- ROZHODNÉ PRÁVNE PREDPISY
Sú to platné právne predpisy, ktorými sa riadi vzťah medzi Kupujúcim a Predávajúcim. Ide najmä o zákon č. 89/2012 Sb., občiansky zákonník (ďalej tiež len „NOZ") a v prípadoch, keď je Kupujúcim spotrebiteľ, je to i zákon č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa.
III. Objednávka a uzavretie kúpnej smlouvy
- Kupujúci objednáva produkt alebo službu cez webové rozhranie, t.j. cez automatický objednávkový systém, odoslaním vyplneného objednávkového formulára.
- POPIS PRODUKTU ALEBO SLUŽBY
Na webovom rozhraní je uvedený podrobný popis ponúkaného produktu/služby vrátane uvedenia toho, čo obsahuje, komu je určený, čo čitateľovi môže priniesť a v akom formáte je poskytovaný. Je tu i podrobný popis bonusov, ktoré sú k produktu/službe poskytnuté. Všetky prezentácie uvedené na webovom rozhraní sú informatívneho charakteru. Ako Predávajúci nie som povinná uzavrieť Kúpnu smlouvu ohľadom týchto produktov. Ustanovenie § 1732 odst. 2. NOZ sa nepoužije.
- OBJEDNANIE PRODUKTU/SLUŽBY
Pre objednanie produktu/služby cez webové rozhranie slúži objednávkový/registračný formulár, kde ako Kupujúci vyplníte vaše meno, priezvisko alebo firmu, adresu, email, u podnikateľov IČ, DIČ, a zvolíte spôsob úhrady.
Pred odoslaním objednávky vám je umožnené skontrolovať a meniť údaje vložené do objednávkového formulára a prípadne ešte opraviť vzniknuté chyby a nezrovnalosti. Objednávku odošlete kliknutím na tlačidlo „Odoslať".
O obdržaní objednávky vás budem informovať mailom zaslaným na vašu elektronickú adresu, ktorú ste zadali v objednávke. Informácia o obdržaní objednávky je zasielaná automaticky. Ak nie je v potvrdení uvedené, že objednávku prijímam, zašlem vám informáciu o prijatí objednávky v následnom e-maily. Do okamihu než je vám doručené potvrdenie o prijatí vašej objednávky, je možné telefonicky alebo mailom (na adresu uvedenú v čl. II. VOP) objednávku zrušiť. Doručením potvrdenia o prijatí objednávky na vašu elektronickú adresu uvedenú v objednávke je Kúpna zmluva uzavretá.
V pochybnostiach vás môžem kontaktovať za účelom overenia pravosti objednávky a ak sa nepodarí pravosť objednávky overiť, má sa za to, že objednávka vôbec nebola podaná a takou objednávkou sa naďalej nezaoberám.
- Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku. Zmluva sa uzatvára v elektronickej podobe, tvoria ju vaša objednávka, jej prijatie z mojej strany a tieto VOP. Zmluvu archivujem v elektronickej podobe, nie je prístupná.
IV. Cena produktu/služby a platba
- CENA PRODUKTU/SLUŽBY
Na webovom rozhraní je vždy uvedená i aktuálne platná cena produktu/služby. Cena je platná po celú dobu, keď je na webovom rozhraní uvedená. Pokiaľ je uvedená akčná cena, je spolu s tým uvedené i za akých podmienok a do akej doby akčná cena platí. Vzhľadom k charakteru produktu/služby nevznikajú žiadne náklady na dopravu a ani ďalšie náklady spojené s jeho dodaním. Kalkulovaná cena uvedená v súhrne objednávky (t.j. predtým než kliknete na tlačidlo „Odoslať") je preto už konečnou cenou.
- Zjednanou kúpnou cenou je cena uvedená pri produkte/službe v okamihu odoslania vašej objednávky (uvedená v odoslanom objednávkovom formulári). Pokiaľ by došlo k zjavnej chybe pri uvedení ceny na webovom rozhraní (tým je myslený najmä preklep, chyba pri zadávaní ceny) alebo k podobnej chybe v procese uzatvárania Kúpnej zmluvy, potom nie som povinná vám za takú zjavne chybnú cenu produkt/službu dodať, a to ani v prípade, že došlo k automatickému potvrdeniu o prijatí objednávky. V prípade, že by už došlo z vašej strany i k úhrade tejto zjavne chybnej ceny, som oprávnená od Kúpnej zmluvy odstúpiť. Ak nastane zmena kúpnej ceny v dobe medzi odoslaním vašej objednávky a jej potvrdením z mojej strany, platí kúpna cena platná v okamihu odoslania objednávky, ak medzi nami nedôjde k inej výslovnej dohode.
- Ak to nie je medzi nami výslovne dojednané inak, som povinná vám produkt/službu dodať až po úplnom zaplatení zjednanej kúpnej ceny.
- SPÔSOB PLATBY
Kúpnu cenu je možné uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:
- Bezhotovostne bankovým prevodom na môj účet (platba trvá väčšinou 1 – 2 pracovné dni)
- rýchlym bankovým online prevodom
Pokyny k platbe, v podobe zálohovej faktúry, obdržíte v maile potvrdzujúcom prijatie objednávky. Pri platbe, prosím, nezabudnite uviesť príslušný variabilný symbol, aby mohla byť platba rýchlo spárovaná a produkt/služba čo najskôr dodaná. Prípadné ďalšie spôsoby platby budú uvedené na webovom rozhraní alebo môžu byť medzi nami výslovne dohodnuté. Kúpna cena sa hradí v korunách českých.
- SPLATNOSŤ KÚPNEJ CENY
V prípade bezhotovostného prevodu je kúpna cena splatná do 14 dní od potvrdenia prijatia objednávky. Dátum splatnosti je uvedený v pokynoch k platbe, v zálohové faktúre. Kúpna cena je zaplatená v okamihu, keď je príslušná čiastka pripísaná na môj bankový účet.
O prijatí platby vám vystavím doklad o prijatej platbe, ktorý obdržíte do 3 pracovných dní od prijatia platby.
Ustanovenie § 2119 odst. 1 NOZ sa nepoužije.
Produkt/službu je možné v prípade dohody hradiť formou splátkového kalendára.
V prípade duchovných konzultácií sa zaväzujete odoslať príslušnú Vami zvolenú sumu do 7 dní od realizácie konzultácie.
V. Dodacie podmienky
- SPÔSOB DODANIA produktu/služby
Služba/produkt vo formáte .pdf alebo .mp3 bude zaslaný po úhrade kúpnej ceny na vami zadanú elektronickú adresu ako príloha mailovej správy alebo zaslaním odkazu v podobe adresy webovej stránky, na ktorej je obsah možné stiahnuť či otvoriť. Duchovná konzultácia prebehne ONLINE na príslušnom Google meet odkaze po rezervácii termínu.
- DODACIA LEHOTA
Ak je platba vykonávaná bežným bankovým prevodom, bude produkt/služba dodaný/á najneskôr do 3 pracovných dní potom, keď bude platba pripísaná na môj bankový účet.
- NÁKLADY NA DOPRAVU
S ohľadom na charakter produktu/služby nie sú účtované žiadne náklady na dopravu.
- Po dodaní produktu/služby si prosím čo najskôr skontrolujte funkčnosť a dostupnosť obsahu a ak zistíte nedostatky alebo vady, kontaktujte ma prosím, aby som mohla vykonať nápravu. Podrobnosti sú uvedené v čl. VIII týchto VOP.
- Digitálny obsah vyžaduje k plnej funkčnosti, aby ste mali k dispozícii hardwarové a softwarové vybavenie umožňujúce najmä otvoriť a pracovať s dokumentmi vo formáte pdf a mp3 (podrobnosti obsahuje čl. VI. VOP).
VI. Údaje o funkčnosti digitálneho obsahu a jeho súčinnosti s hardwarom a softwarom
- Digitálny obsah - produkt/službu zasielam len vám, ako Kupujúcemu, na vašu elektronickú adresu, prípadne sprístupnením adresy webovej stránky, kde je obsah umiestnený. Digitálny obsah vyžaduje k plnej funkčnosti, aby ste mali k dispozícii hardwarové a softwarové vybavenie umožňujúce otvoriť a pracovať s dokumentmi vo formáte .pdf alebo .mp3. Obsah stiahnete v internetovom prehliadači, pokiaľ bol dodaný formou zaslania odkazu na webovú stránku. Pre stiahnutie produktu/služby je nevyhnutné, aby ste boli pripojení k sieti internet s dostatočnou rýchlosťou pripojenia. Nezodpovedám za nedostupnosť obsahu v prípade nefunkčnosti či pomalej rýchlosti vášho internetového pripojenia. Môže sa stať, že je obsah krátkodobo dočasne nedostupný v prípade údržby dát alebo výpadkov servera. Webové stránky môžu byť aktualizované bez predchádzajúceho upozornenia.
- Digitálny obsah je chránený autorským právom a nie je možné ho bez môjho výslovného súhlasu ďalej šíriť alebo umožniť jeho užitie ďalšími osobami. Produkt/služba slúži len ku vzdelávacím účelom a informačným účelom a je vytvorený s využitím mojich znalostí a skúseností. Jedná sa o návody a odporúčania a záleží na vašich schopnostiach a ďalších okolnostiach, aké výsledky s ich pomocou dosiahnete. Produkty nemôžu nahradiť osobnú konzultáciu. Nezodpovedám za váš prípadný neúspech v aplikácii postupov, rád a odporúčaní uvedených v rámci produktu/služby.
VII. Odstúpenie od kúpnej smlouvy
- Zo zákona môže spotrebiteľ od zmluvy uzavretej dištančným spôsobom spravidla odstúpiť bez uvedenia dôvodov v 14-dňovej lehote od uzavretia kúpnej zmluvy. Máte možnosť v lehote do 14 dní od uzavretia Kúpnej zmluvy odstúpiť od tejto zmluvy bez uvedenia akéhokoľvek dôvodu, pokiaľ produkt/služba nesplní vaše očakávanie alebo i z akéhokoľvek iného dôvodu. V takom prípade ma prosím o uplatnenie garancie spokojnosti informujte elektronicky na podpora@bozskakatka.sk alebo písomne na adresu uvedenú v úvode týchto VOP. V informácii uveďte, že využívate právo vo 14 dňovej lehote odstúpiť od Kúpnej zmluvy v rámci garancie spokojnosti a priložte prosím pokiaľ možno i doklad o kúpe produktu/služby alebo oznámte aspoň dátum nákupu, vaše identifikačné údaje a údaj o tom, aký produkt/službu ste zakúpili. Odstúpenie nemusíte nijako odôvodňovať.
- Uplatnenie garancie spokojnosti formou podľa predchádzajúceho odstavca vo 14 dňovej lehote znamená, že musí byť odstúpenie od Kúpnej zmluvy odoslané mailom na podpora@bozskakatka.sk alebo odoslané poštou na moju adresu uvedenú v čl. II. odst. 1 VOP.
- Ako Kupujúci môžete od Kúpnej zmluvy odstúpiť i v ďalších prípadoch stanovených zákonom alebo Kúpnou zmluvou a VOP, najmä v prípade chybného plnenia (článok VIII. VOP). Ako Predávajúci som oprávnená od Kúpnej zmluvy odstúpiť v prípade podstatného porušenia vašich povinností z Kúpnej zmluvy, najmä v prípade, keď by došlo k neoprávneným zásahom do webového rozhrania, porušeniu autorských práv a v ďalších prípadoch stanovených zákonom. Pokiaľ by zo strany Kupujúceho nedošlo k úhrade kúpnej ceny ani v lehote 10 dní po splatnosti, Kúpna zmluva sa uplynutím tejto lehoty ruší.
- Ak je Vám spoločne s produktom/službou poskytnutý darček, bonus, je darovacia zmluva medzi nami uzavretá s rozväzovacou podmienkou, že ak dôjde k odstúpeniu od Kúpnej zmluvy z vašej strany bez uvedenia dôvodov, stráca darovacia zmluva účinnosť a ste povinní mi poskytnutý darček najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy vrátiť. Všetky darčeky a bonusy sú zasielané či sprístupňované až po úhrade kúpnej ceny, ak nie je na webovom rozhraní uvedené, že sú posielané až po uplynutí lehoty garancie spokojnosti.
VIII. Záruka, práva z chybného plnenia, reklamačný poriadok
- Práva vznikajúce z chybného plnenia sa riadia platnými právnymi predpismi, najmä ustanoveniami § 2099 až 2112 a § 2165 až 2174 NOZ.
- Práva zo záruky sa riadia najmä ustanoveniami § 2113 až 2117 a § 2161 až 2164 NOZ.
- Ako Predávajúci vám zodpovedám, že produkt/služba pri prevzatí nemá vady. Ak ste spotrebiteľom, potom v prípade, že sa vada prejaví do 6 mesiacov od prevzatia, má sa za to, že produkt/služba bol vadný už pri prevzatí. Ak ste spotrebiteľom, zodpovedám i za to, že sa vady nevyskytnú v záručnej dobe, ktorá činí 24 mesiacov od prevzatia produktu/služby.
- V prípade výskytu vady, ktorú nemožno odstrániť alebo v prípade opakovaného výskytu vady alebo výskytu väčšieho počtu vád máte právo požadovať výmenu produktu/služby za nový alebo od Kúpnej zmluvy odstúpiť. V prípade, že neodstúpite od zmluvy alebo neuplatníte právo na dodanie nového produktu/služby bez vád, môžete požadovať primeranú zľavu. Primeranú zľavu môžete žiadať i v prípade, že by som nebola schopná vám nový produkt/službu bez vád dodať, rovnako i v prípade, že by som nezjednala nápravu v primeranej dobe alebo že by vám zjednanie nápravy spôsobovalo značné ťažkosti. Vzhľadom k charakteru produktu/služby prichádza do úvahy ako vada nedostupnosť časti obsahu, prípadne chýbajúca alebo nečitateľná časť.
- Práva z chybného plnenia vám nenáležia, pokiaľ by ste pred prevzatím produktu/služby vedeli, že produkt/služba má vadu, alebo by ste vadu sami spôsobili. Záruka a nároky z zodpovednosti za vady sa nevzťahujú na vady spôsobené nesprávnym užívaním alebo uložením produktu/služby.
- Pokiaľ vám nebol produkt/služba dodaný v dodacej lehote, prosím, skontrolujte najprv zložky „hromadná pošta" alebo spam. Pokiaľ ani tam produkt/službu nenájdete, uplatnite reklamáciu podľa nasledujúceho odstavca.
- Reklamáciu u mňa uplatnite bez zbytočného odkladu po zistení vád. Reklamáciu môžete uplatniť mailom na elektronickú adresu podpora@bozskakatka.sk alebo zaslať písomne na adresu uvedenú v čl. II VOP. Uvítam, pokiaľ k reklamácii priložíte i faktúru či iný doklad o kúpe, popis reklamovanej závady a návrh riešenia reklamácie. Reklamáciu vybavím bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní, pokiaľ sa výslovne nedohodneme inak. O uplatnení a vybavení reklamácie vám poskytnем písomné potvrdenie, ste-li spotrebiteľ.
IX. Vybavovanie sťažností, riešenie spotrebiteľských sporov
1. Ak máte k uzavretej Kúpnej zmluve, jej plneniu či mojej činnosti nejakú sťažnosť, kontaktujte ma prosím na adrese uvedenej v čl. II. VOP alebo na elektronickej adrese podpora@bozskakatka.sk
2. Podnikám na základe živnostenského oprávnenia, kontrolným orgánom je príslušný živnostenský úrad, dohľad nad dodržiavaním predpisov o ochrane spotrebiteľov vykonáva Česká obchodná inšpekcia. Dodržiavanie predpisov o ochrane osobných údajov dozoruje Úrad pre ochranu osobných údajov. I na tieto orgány sa môžete obrátiť so svojimi sťažnosťami.
3.Pokiaľ medzi mnou ako predávajúcim a spotrebiteľom dôjde k spotrebiteľskému sporu, má spotrebiteľ právo na jeho mimosúdne riešenie. Subjektom mimosúdneho riešenia podľa zákona č. 634/1992 Sb., o ochrane spotrebiteľa, je Česká obchodná inšpekcia. Všetky podrobnosti k mimosúdnemu riešeniu sú uvedené na stránkach Českej obchodnej inšpekcie www.coi.cz. Spotrebiteľ môže využiť rovnako platformu pre riešenie sporov online, ktorá je zriadená Európskou komisiou na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
4.Uvádzam, že nie som viazaná žiadnymi kódexmi správania (§ 1826 odst. 1 písm. e) NOZ).
X. Záverečné ustanovenia
- Kúpna zmluva je uzatváraná na dobu určitú, do doby splnenia povinností Predávajúceho a Kupujúceho zo zmluvy vyplývajúcich.
- Ochrana osobných údajov je riešená samostatným dokumentom, ktorý nájdete na webovom rozhraní.
- Vezmite prosím na vedomie, že som oprávnená tieto VOP jednostranne meniť, pre Kupujúceho však vždy platí text obchodných podmienok účinný v okamihu odoslania objednávky.
- Tieto VOP sú účinné od 11.1.2025.
